Restart, který se vyplatí

Restart, který se vyplatí

Restart, který se vyplatí

Jak efektivně restartovat marketingovou strategii představí Jana Eckhardtová z agentury Malá marketingová na brněnském Veletrhu řešení v říjnu 2014

Zeptali jsme se paní Eckhardtové na podrobnosti.

Motivem říjnového Veletrhu řešení je hledání odpovědí na aktuální otázky podnikatelů. Se kterou otázkou se nejčastěji potkáváte na jednáních s podnikateli?

Jednoznačně s otázkou: „Za jak dlouho můžeme očekávat výsledky daného komunikačního nástroje? A kolik nás ta snaha bude stát?“  A já jim vždy říkám, že vše je úměrné vynaložené práci a úsilí celého jejich týmu. Ano, marketing malých a středních firem není o velkých investicích. Něco určitě stojí, ale hlavní váha je přenesena na aktivní spoluúčast majitelů firem či jejich pověřených zaměstnanců. Čím menší rozpočet má malý podnikatel k dispozici na komunikaci, tím více je vyžadováno zapojení lidí z firmy. Kde není prostor na větší investice, je nutné vyhradit komunikaci určitý pracovní čas. A to někdy bývá obrovský problém.

Restart je v počítačové terminologii akce nebo signál, který velmi rychle ukončí chod systému a nastartuje jej znovu od začátku. Co praktického přinese podle vás restart marketingové strategie firmám?

Ráda bych, aby si malí podnikatelé uvědomili, že střílet naslepo se někdy vyplatí, ale v mnoha případech tomu tak není. Náhodné zkoušení trendových komunikačních nástrojů ve finále vede mnohdy k názorům: „Vyzkoušeli jsme všechno a stejně nic nefunguje. Marketing je bublina a je ztráta času se jím zabývat“.  Tak to není. Marketing není magie, má svá pravidla a nástroje, jejichž využití se váže na řadu faktorů a hlavně na systematičnost a dlouhodobost využívání. To platí dvojnásob u malých podnikatelů, kde je frekvence užívání jednotlivých nástrojů velmi nízká. Proto bych si přála, aby „restart“ znamenal zejména nový pohled na marketing malých a středních podnikatelů. Praktický pohled, na kterém se dá systematicky, dlouhodobě a smysluplně stavět

Pokračování