Kancelář obchod či sklad – kam s ním

Kancelář obchod či sklad – kam s ním

Kancelář obchod či sklad – kam s ním

Jak správně zvolit místo pro kancelář, obchod nebo provozovnu, představí Jiří Belcredi Knauer ze společnosti Remax Magnum v únoru na Veletrhu řešení v Brně.

Zeptali jsme se pana Knauera na podrobnosti.

Na ekonomickou stabilitu firmy má vliv mnoho faktorů. O některých se mluví velmi o některých málo. Za jeden z podceňovaných faktorů považuji vliv umístnění kanceláře, obchodu. Vnímáte to také?

Je to přesně tak, ale za posledních asi 5 let se situace zlepšuje. Nahrává k tomu mnoho faktorů. Jedním z nich je přesah nabídky, který má za následek i postupné zlepšování a profesionalizaci v řadách majitelů nemovitostí. Vše samozřejmě ovlivňují i společnosti provozující moderní kancelářské a obchodní objekty, kteří mají služby často na vysoké evropské úrovni.
Zajímavé je, že některé firmy jsou schopny utratit desítky tisíc za nevhodnou reklamu, ale často by je ušetřily, nebo lépe investovaly např. do vhodnějšího provozu. Mám tím na mysli především viditelnější umístění; vyhodnocení potřeb klientely s ohledem na dostupnost a parkování; styl odpovídající trendům v odvětví, tak aby společnost reprezentoval a zbytečně jí neubíral body; moderní pohodlné zázemí jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance. Výsledkem špatné strategie může být ukončení podnikání, nebo potácení se na kraji červených čísel, kdy služby, nebo produkt mohou generovat mnohem více. Samozřejmě místo je jeden z mnoha faktorů, které podnikaní ovlivňují.

Velmi častá otázka je, kdy si hledat prostory v centru?

Z mého pohledu se jedná o služby na bázi poradenství, kdy je odvětví podpořeno stabilním místem v dobré lokalitě. Mohou to být i prostory pro služby, které mohou být především na prvním místě zajímavé pro zaměstnance, které potřebujete zaujmout a podpořit. Lokalita je pak důležitá pro ně samotné, ne pro klienty, kteří mohou být i z jiné země a nezajímá je, kde se jejich produkt vyvíjel nebo realizoval. Jedná se především o 3. NP a vyšší. Vzhledem k nabídce je v centru hodně zajímavých prostor za výbornou cenu. Tyto prostory, ale pak nejsou vhodné např. pro obchodní činnost. 1. NP a prostory snadno viditelné a přístupné jsou pak vhodné pro obchodní činnost či služby s vyšším obratem, které dokáží vyvolat spotřebu jen svojí viditelností, či osobním přístupem, který okamžitě reaguje na potřeby klientely. Vždy je třeba citlivě pozorovat potřebné místo, ne jen blok centra.

 

Pokračování