Podnikatelé často naříkají, že marketing není měřitelný. A tím pádem nepoznají, s jakou efektivitou jej provozují. Jaké máte pro ně řešení?
Podnikatel, který v současnosti investuje do marketingové kampaně firemní peníze, aniž by si dokázal spočítat jejich ROI, je hazardér.
V Mediatelu s výpočtem ROI pracujeme. Před spuštěním MKTG kampaně je třeba si vždy ujasnit tyto položky:
1. Očekávaný procentuální přínos/zisk MKTG kampaně.
2. Velikost možné investice do kampaně/náklady na MKTG kampaň.
3. Průměrný zisk Vaší jedné objednávky.
4. Kolik procent obchodník kontaktů jste schopni zkonvertovat na platící zákazníky.
Bezplatná online ROI kalkulačka je k dispozici na našem webu www.vicezakazniku.cz
Součástí vaší služby je také nástroj, který porovnává efektivitu marketingu vašich zákazníků s jinou srovnatelnou firmou. Jak velké rozdíly se v těchto porovnáních objevují. A také co zásadního dělají úspěšné firmy jinak?
Nejedná se o nástroj, ale o individuální přístup. K zákazníkům v tomto ohledu přistupujeme dle jejich požadavků a potřeb. Společnost Mediatel spravuje různé marketingové produktu pro cca 25 000 zákazníků. Naše poradenství funguje následujícím způsobem:
1. Zákazník nám sdělí cíl, kterého by chtěl dosáhnout MKTG kampaní a dostupnou investici.
2. V případě, že je jeho představa realizovatelná, doporučíme mu mix produktů.
3. Pro potvrzení naší nabídky poskytneme data z již proběhlých kampaní u podobných zákazníků podle oboru podnikání a regionu.
4. Následně se produkty spustí a na měsíční bázi jsou výsledky sledovány. V případě, že kampaň nedosahuje stanovených výsledků, tak se upravuje nastavení.
Internetový marketing je velmi rychlý obor, proto je potřeba výsledky sledovat na měsíční bázi.
Na otázku co dělají úspěšné firmy jinak, bych odpověděl následující. Měří své kampaně a díky měřitelnosti dosahují stanoveného cíle = výdělku oproti investici do kampaně.
Na jaká konkrétní témata se mohou těšit účastníci únorových Veletrhů řešení?
Na únorových workshopech bych rád podrobněji vysvětlil, jak pracovat s ROI kalkulačkou a představil tzv. produktový konfigurátor. Ten dokáže na základě regionálního cílení, ročního MKTG rozpočtu a typu firmy nasměřovat podnikatele jaké produkty mít musí, měli by mít, mohli by vyzkoušet.
S panem Procházkou se potkáte na všech únorových Veletrzích řešení.