Marketingově myslící majitel a podnikatelsky zaměřená marketérka

Marketingově myslící majitel a podnikatelsky zaměřená marketérka

Marketingově myslící majitel a podnikatelsky zaměřená marketérka

Ideál je stav, který je naším celoživotním úkolem. Ti nejlepší se k němu celý život přibližují, nikdo jej nedosáhne. Za ideální v podnikání považuji stav, kdy majitel firmy má marketingového ducha a lidé naplňující jeho vize podnikatelské myšlení. Mám tu čest takové ideální spojení znát. Poznal jsem je na květnovém Veletrhu řešení v Brně. Jedná se o Pavla Zavadila, spolumajitele firmy Herbadent a slečnu Zuzanu Zemanovou, marketérku této firmy.

V listopadu 2013 jsem se pokusil zjistit vzorec správné spolupráce majitel firmy a marketér.

Pane Zavadile, české podnikání stále žije v handicapu mladosti a nevyzrálosti. Jednou z nejslabších a nejvíce kontroverznějších oblastí je právě marketing. Jak Vy vnímáte tuto problematiku?

ZAVADIL: Ať chceme, nebo ne, všechno se dnes kolem marketingu točí. Naše firma existuje již 116 let a vyrábí poctivé produkty z léčivých bylin na takové úrovni, jaká nemá v kvalitě obdoby. A roky jsme žili v bláhové představě, že tato kvalita je hlavní argument a že si najde zákazníky sama. Ale to byl velký omyl. Naši konkurenti, kteří nám kvalitou nesahají ani po vršek ponožek, masírují davy lidí, přinášejí stále nové a nové produkty, podporu prodeje formou POS, atd, atd. A tím si získávají trh. Málokdo se zamyslí nad tím, že to, co říkají, má od pravdy hodně daleko. Do marketingu jsme v Herbadentu naplno šlápli zhruba před rokem a začaly se dít věci, jaké firma ve své historii nezažila. Od změny loga, inovaci produktové škály, přes balení a design produktů, až po komunikaci s odběrateli a koncovými zákazníky. My máme tu velkou výhodu, že naše produkty jsou poctivé, takže nemusíme lhát. Díky tomu se marketing dělá mnohem radostněji.

Pokračování